Четвер, 25.04.2024, 05:53
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Відділ освіти Монастирищенської РДА

Форма входу
№1 2009 рік [2]
№2 2011 рік [4]
№3 2012 рік [4]
№4 2013 рік [3]
Меню сайту
Категорії розділу
№1 2009 рік [2]
№2 2011 рік [4]
№3 2012 рік [4]
№4 2013 рік [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
Наше опитування
Чи сприяє запровадження ЗНО зменшенню корупції при вступі до ВНЗ
1. Ні
2. Навпаки, хабарі тільки зросли
3. Так, безумовно
4. Я так не думаю
5. Так
Всего ответов: 131
Погода в Україні
Друзі сайту
Монастирищенський районний методичний кабінет Монастирищенської районної ради

ЕЛЕКТРОННА ГАЗЕТА РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

Головна » Статті » ОБРАТИ ВИПУСК » №4 2013 рік

педагогічні читання
Кожна школа має триєдину складову: замовники освіти - батьки, головні учасники навчально-виховного процесу - учні, виконавці освітнього замовлення - учителі. І від того, як будуть взаємодіяти ці три компоненти, залежить кінцевий результат - успіх навчання та виховання дитини. Сьогодні ми говоримо про спадщину великих педагогів України О.Захаренка та В.Сухомлинського в контексті прогностичного виміру їх спадщини.

Порівняємо КРЕДО. Схожі. Мають одну мету і схожі шляхи її досягнення.

Захаренко Олександр Антонович – український педагог, один із зачинателів педагогіки співробітництва, громадський діяч, директор відомої на Україні авторської школи у селі Сахнівка на Черкащині. Йому вдалося втілити в життя багато педагогічних ідей, які мали статус новаторських. Олександр Антонович увійшов в історію української педагогіки тим, що:
• створив нову систему громадянського, сімейного та трудового виховання, на практиці реалізував ідею школи-родини, школи, життя якої тісно перепліталося з життям села, його історією.
Разом з дітьми та їх батьками Олександр Антонович перетворив звичайну сільську школу у школу-комплекс, яка забезпечувала розвиток учня не гірше, а за багатьма показниками і значно краще, в порівнянні з міськими школами. У Сахнівській школі з ініціативи О.А.Захаренка та завдяки спільним зусиллям батьків і громадськості, були побудовані навчально-спортивний комплекс, танцювальний зал, ігрові кімнати, басейни, культурно-музейний центр, обсерваторія, створено музей села, започаткована шкільна багатотиражна газета. Він збагатив теорію і практику виховання школярів оригінальними підходами й методами здійснення виховного процесу.

Всього цього і ще більше прагнемо і ми.

В. Сухомлинський увійшов в історію української педагогіки:
 як педагог-гуманіст, творець системи, в центрі якої перебуває дитина як унікальна особистість;
 вбачав мету виховання у розвитку творчих сил і здібностей особистості в умовах колективу й на основі етико-естетичних цінностей, інтересів і потреб, спрямованих на творчу працю і саморозвиток;
 зробив значний внесок у розробку теорії і практики управління навчальним закладом;
 створив унікальну систему навчання і виховання дітей;
 включив українську народну педагогіку в систему різнобічних педагогічних впливів, вважав її основою формування особистості.
«Навчитися любити дітей не можна ні в якому навчальному закладі, ні з жодних книжок… діти тягнуться до того, хто сам тягнеться до них, не може жити без них, знаходить щастя і насолоду в спілкуванні з ними».
«Школа – це передусім учитель. Особистість учителя – наріжний камінь виховання».

Використовуючи знання спадщини цих двох великих педагогів, працює і наша школа.

Історія нашого закладу налічує більше 40 років. Завдяки цьому вона багата на класичні традиції, які турботливо підтримуються поколіннями учнів та вчителів. Проте, колектив школи усвідомлює необхідність працювати у режимі розвитку, щоб задовольнити суспільні потреби, які швидко змінюються. Щоб рухатись у напрямку розвитку, необхідно виробити певні стратегічні програми та спланувати шляхи їх реалізації у рамках певної освітньої моделі. Робота здійснюється через систему запланованих проектів, які поступово через накопичення матеріалів із досягнень колективу, вимальовуються в систему роботи, що вбере в себе всі напрямки роботи закладу. Використовуючи надбання В.Сухомлинського, О.Захаренка щодо використання системи громадянського, сімейного та трудового виховання, ми плануємо досягти немалих успіхів.

Проекти… Проект "Віртуальна екскурсія"

Наша школа щоденно привітно зустрічає своїх учнів. Вона представляє собою сучасний навчальний комплекс, в якому створена хороша матеріально-технічна база, комфортні умови для гармонійного розвитку кожного учня, професійного зростання кожного вчителя.
Ледве переступивши поріг школи, відчуваєш її особливу атмосферу. Це світ дитинства, допитливості, пустощів, запалу, енергії.

Початкова школа.
Тут навіть пахне по-особливому: дитинством, надією, усмішками і любов'ю. І все-таки це вже зовсім не та початкова школа, в якій навчалися батьки наших дітей.
Колектив учителів початкової школи знаходиться у творчому пошуку свого призначення як освітнього центру, де діти могли б отримати повну можливість розкрити свої здібності, сформувати інтерес, світогляд. Тут працюють досвідчені і талановиті вчителі: творчі, принципові і вимогливі. Вони шукають вирішення багатьох методичних проблем: як попередити відставання слабших і домогтися високої успішності кожного, як зробити процес навчання радісним, як активізувати діяльність учнів, як виховати потребу дізнаватися все більше і більше.

Спортивна зала
завжди відкрита для тих, хто розуміє, що шлях до здоров'я лежить через фізичну культуру і спорт. Школа приділяє особливу увагу збереженню та поліпшенню здоров'я учнів. "Здоровому все здорово!",- у цій фразі сенс оздоровчої роботи.

«Обід на перше, розмови на друге» - говорить народна мудрість. Не випадково педагогічний колектив особливо багато зусиль направляє на організацію повноцінного гарячого харчування учнів. У шкільній їдальні тепло, затишно, завжди жваво. А найголовніше - тут можна смачно побідати.

Бібліотека та читальна зала
підключені до мережі Інтернету. У шкільній бібліотеці панує атмосфера «шанування» книги. Її завідуюча – Янкова Галина Петрівна - вміло направляє інтереси дітей, пробуджуючи їхню естетичну потребу в розумній, добрій книзі.

Навчальні кабінети – це основа основ школи. Тому і докладають учителі великих зусиль, коштів для покращення, щорічного поновлення методичної бази кабінетів, створення затишку, оптимальних умов для отримання учнем знань.

Ми познайомились з нашим закладом у вигляді міні-проекту, де видно як тісно наша робота переплітається із спадщиною Сухомлинського та Захаренка.

Немає потреби доводити, що в наш час загальноосвітня школа виступає в якості того навчального закладу, котрий безпосередньо відповідає за якість історії людства. Не дивно, що в суспільствах, котрі орієнтовані на прогресивний сценарій розвитку, державні вкладення у сферу освіти є досить значними. Зрозуміло, що виграватимуть в економічному та культурному змаганні ті країни, котрі зможуть створити найбільш досконалу систему освіти. Тому питання про те, якою бути школі, не відноситься до розряду риторичних. Завжди школа недостатньо навчала школярів приймати рішення, критично мислити, використовувати певні технології, вирішувати конфлікти, бо в більшості освіта спрямована на надання знань, вироблення умінь, навичок шляхом засвоєння великої кількості фактичного матеріалу. Тому зміни якості підготовки випускників школи потребують покращення діяльності усіх структур школи. Ті великі напрацювання класиків педагогіки, особливо, таких як О.Захаренко та В.Сухомлинський, бо працювали ці люди заради дитини, повинні вивчатись і впроваджуватись в діяльність кожного навчального закладу повсякчас, щоб учасники освітнього процесу розглядалися як активні співучасники, які прагнуть до взаємозбагачення і взаєморозвитку з урахуванням особливостей кожного. Це діалог партнерів, які розуміють один одного. Такою наш колектив бачить рідну школу, «школу радості»,«віддаючи серце дітям», що приходять до нас навчатись.
Якщо до нас у гості ви хочте завітати,
В Монастирищі в центрі нас можна відшукати.
Серед плакучих верб і кучерявих лип
навчальний комплекс наш, що зветься "Ерудит".

Для учнів "Ерудит" наш – альма-матер,
Де звикли планку високо тримати,
Щоб стала для усіх шкільна пора
Науки торжеством краси, добра.

Ми вже давно поставили завдання –
Це особистісно зорієнтоване навчання,
Бо до дитини кожної є ключик:
Її пізнаєм, зрозуміємо, научим.

Колега кожна наша - унікальна,
Підходи має індивідуальні.
А разом ми – чудовий колектив, -
Підтвердить це в районі не один.

Коли про нас говорять - мають рацію:
Нам по плечу усякі інновації.
Ми вишуковуємо методи найкращі,
Не відкладаючи нічого в довгий ящик.

Живемо дружно і не скиглимо, не тужим,
Із піснею і гарним словом дружим,
Плекаємо таланти у дітей,
Таких як Логвинюк і Соловей.

Від нас вам побажання шлем найкращі –
Всім успіхів і творчої удачі!
Категорія: №4 2013 рік | Додав: Ерудит (01.02.2013)
Переглядів: 725 | Рейтинг: 5.0/1