Особливості впровадження державного стандарту в початковій школі - 30 Серпня 2012 - Відділ освіти Монастирищенської РДА
Середа, 22.10.2014, 15:48
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Відділ освіти Монастирищенської РДА

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0
Календар
«  Серпень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Міні-чат
200
Наше опитування
Чи сприяє запровадження ЗНО зменшенню корупції при вступі до ВНЗ
1. Ні
2. Навпаки, хабарі тільки зросли
3. Так, безумовно
4. Я так не думаю
5. Так
Всього відповідей: 127
Погода в Україні
Друзі сайту
Головна » 2012 » Серпень » 30 » Особливості впровадження державного стандарту в початковій школі
07:09
Особливості впровадження державного стандарту в початковій школі



Особливості впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти у Монастирищенському районі

       2012 рік є особливим для початкової школи. Адже саме з 1 вересня у початкових класах розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм для початкової школи.
Для залучення більшої кількості громадськості до вирішення питань навчання молодшого школяра, його комфортного перебування у школі, забезпечення стану готовності навчальних закладів до впровадження нових стандартів Міністерством освіти і науки, молоді та спорту запроваджені Всеукраїнські акції «Дай руку, першокласнику!», «Нові стандарти – нова школа».
    Важливими змінами Державного стандарту початкової загальної освіти є забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти, а також впровадження особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі початкових класів.
      Навчально-виховний процес у початковій школі повинні забезпечувати дипломовані спеціалісти початкової школи, які обізнані з психолого-педагогічними та віковими особливостями учнів, володіють і використовують у практичній роботі сучасні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології.
      Новим Державним стандартом передбачається високий рівень знань іноземних мов. Їх вивчення учні початкових класів розпочнуть з 1 вересня 2012 року (1 година на тиждень), передбачається посилення використання здоров’язбережувальних технологій. Значна увага приділятиметься екологічній та інформаційно-комунікаційній освіті. З 2-го класу за новим Державним стандартом (з 2013 року) викладатиметься курс з інформаційних технологій «Сходинки до інформатики».
Державний стандарт початкової загальної освіти включає такі освітні галузі: «Мови і літератури», «Суспільствознавство», «Мистецтво», «Математика», «Природознавство», «Технології», «Здоров’я і фізична культура».
      Збереження та зміцнення фізичного здоров’я учнів, їх моральне та громадянське виховання – ці складові постійно мають бути у центрі уваги кожного вчителя, батьків. У розділі освітня галузь «Здоров’я і фізична культура» базовим навчальним планом передбачено 4 години на тиждень: на фізичну культуру – 3 години, основи здоров’я – 1 година. Позитивне те, що збільшено кількість годин у розділі «Рухливі та спортивні ігри». А значить, більшість часу на уроці дитина буде проводити у грі. Фізичне навантаження молодших школярів має бути посильним
     З метою вивчення та впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти відділом освіти Монастирищенської райдержадміністрації видано наказ від 1 березня 2012 року № 59 « Про затвердження плану дій з підготовки до переходу на новий Державний стандарт початкової загальної освіти, згідно якого проведено моніторингові дослідження стану впровадження ІКТ у навчальний процес у початкових класах, готовності вчителів до використання цифрових та інформаційно- комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі, моніторинг виконання програми «Впевнений старт» щодо підготовки дітей 5-річного віку до навчання . Плануємо провести моніторинг стану фізичного здоров»я учнів початкових класів, створити ресурсну базу відеоуроків для 1 класу. 28 березня відбулася нарада з керівниками навчально-виховних закладів з актуальних проблем організації навчально-виховного процесу у 1 класі, організовано методичний міст між дошкільною та початковою ланками «Дай руку, першокласнику», на якому вчителі та вихователі дошкільних закладів обмінювалися досвідом роботи . Проведено засідання круглого столу «Особливості проведення адаптаційного періоду в першому класі», «Ігрова діяльність на уроках з першокласниками». Динамічна група вчителів початкових класів працює над вивченням нових програм навчальних предметів та аналізом підручників для першого класу. Творча група вчителів підготувала методичні рекомендації «Особливості проведення уроків у першому класі». Для вчителів початкових класів, які будуть навчати учнів 1 класу, організовано групи взаємонавчання з питань впровадження Державного стандарту. Центр практичної психології та соціальної роботи розробив «Методичні рекомендації для вчителів щодо створення сприятливого психологічного і фізіологічного середовища для навчання першокласників» та «Інструментарій для оцінки стану психологічної комфортності молодших школярів», проведено міні-консиліум для молодих вчителів, які викладають у початковій школі « Педагогічні технології… Шлях до професійного успіху», міжшкільні навчально-методичні обміни досвідом роботи з шестирічками на тему : «Як зробити навчально-виховний процес у першому класі цікавим і радісним». У всіх навчально-виховних закладах організовано батьківські збори, конференції, психолого- педагогічні консультпункти для батьків, дні відкритих дверей. У всіх навчально-виховних закладах організовано батьківські збори, конференції, психолого- педагогічні консультпункти для батьків, дні відкритих дверей.
    Учитель сьогоднішньої школи повинен «озброїти» дитину високим рівнем грамотності, навичками оперування числами та критичного мислення, сприяти розвитку здоров»я та благополуччя; створити умови для розкриття потенціалу кожної дитини завдяки переживанню широкого спектру цікавих, добре спланованих досвідів, які допомогли б сформувати такі риси , як активна громадянськість, ініціативність, творчість.
     Тільки спільні зусилля працівників освіти, батьків створять умови для реалізації першочергових завдань початкової школи, які прописані в новому Державному стандарті початкової загальної освіти. І нададуть дітям можливість стати:
- успішними учнями.які отримують задоволення від навчання та досягають у ньому успіхів;
- упевненими людьми, які здатні жити безпечним, здоровим та повноцінним життям;
- відповідальними громадянами, які роблять позитивний внесок у суспільне життя.
.
       Поради батькам майбутніх першокласників
     Для кращого вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника, здійснення особистісно зорієнтованого навчання та виховання, спільної підготовки і проведення батьківських зборів рекомендуємо батькам активно співпрацювати з учителем, школою. Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв’язок зі школою, щоб знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми.
     Особливо важливо у період адаптації до школи зберегти загальне позитивне ставлення учня до своєї особистості в цілому, що залежить переважно від оцінок дорослого. У першому класі це, по суті, відображення оцінки вчителя на основі результатів навчальної діяльності. Емоційний стан першокласника на уроці, у школі, вдома, в спілкуванні з друзями визначає вчитель, оцінюючи його на уроках у школі. У цьому віці дитина потребує корекції і підтримки в налагодженні стосунків з оточуючими, існує потреба в обговоренні певних питань взаємодії з ними. Проте головним прийомом впливу стає порада, роз’яснення окремих ситуацій, дружня розмова. (Наголошую, що у 1 класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. Тривалість уроків у загальноосвітніх навчальних закладах у перших класах становить 35 хвилин. Учням 1 класу домашні завдання не задаються. Але пам’ятайте, що програмою визначено, що кількість слів для читання вголос на кінець навчального року має складати 20 – 30 слів на хвилину).
      Шановні батьки, питання або проблеми, які будуть виникати підчас навчання у 1 класі, не залишайте поза увагою, звертайтеся до вчителя, керівника навчального закладу, методичної служби відділу освіти.

Методист РМК з початкового навчання Свердлик Н.П.
Переглядів: 3297 | Додав: yura | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *: