Середа, 22.11.2017, 05:01
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Відділ освіти Монастирищенської РДА

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Чи сприяє запровадження ЗНО зменшенню корупції при вступі до ВНЗ
1. Ні
2. Навпаки, хабарі тільки зросли
3. Так, безумовно
4. Я так не думаю
5. Так
Всего ответов: 129
Погода в Україні
Друзі сайту

Початкова освіти

 

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України за №1/9-74 від 28.01.2014 «Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів» повідомляємо, що Міністерством розроблені Інструктивно-методичні матеріали щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.

Доводимо до відома керівників навчальних закладів, учителів початкових класів про використання зазначених рекомендацій:

 у 2013-2014 н. р. – у 1-2 класах;

 у 2014-2015 н.р. – у 1-3 класах;

 у 2015-2016 н.р. – у 1-4 класах.



Методичні рекомендації 

відділу освіти щодо наповнюваності  кабінету вчителя 1 класу 

за новим Державним стандартом початкової загальної освіти

    Початкова освіта – це перший і, напевне головний етап загальної освіти дітей. Саме він забезпечує набуття перших знань про навколишній світ, перших навичок спілкування з оточуючими та вирішення перших практичних завдань. Для успішної організації навчально-виховного процесу за новим Державним стандартом початкової загальної освіти  вчителям 1 класів потрібно  мати необхідну  матеріально-технічну базу, демонстраційні та дидактичні матеріали з викладання предметів в початковій школі.

    Пропонуємо перелік  основних демонстраційних та дидактичних матеріалів з математики, навчання грамоти, природознавства. 

Математика

Демонстраційні та дидактичні матеріали

  1. Набори таблиць, відеоматеріали, електронні таблиці, презентації.
  2. Рахівниця.
  3. Каса цифр.
  4. Зразки друкованих і рукописних цифр, математичні знаки «більше», «менше», «плюс»,  «мінус», «дорівнює».
  5. Демонстраційна лінійка над дошкою  (для лічби).
  6. Лічильний матеріал (фігурки тварин, зображення овочів, фруктів, різновиди транспорту, іграшок та ін.)
  7. Геометричні фігури (різні за кольором, величиною, об’ємом).
  8. Танграми .
  9. Таблиці для складання задач, прикладів.
  10. Таблиці для розвитку логічного мислення.
  11. Таблиці для порівняння («чим схожі», «чим відрізняються»).
  12. Індивідуальні дидактичні матеріали для учнів (математичні набори, каси цифр, лічильний матеріал ( у т.ч. геометричні фігури для відтворення складу числа, лінійки, прості і кольорові олівці, фломастери, зошити з друкованою основою).

    Українська мова

  1. Набори таблиць, відеоматеріали, електронні посібники, презентації, цифрові копії мультфільмів.
  2. Дошки звичайні, магнітні, набірне полотно.
  3. Каси букв.
  4. Зразки друкованих і рукописних літер.
  5. Набори карток із зображенням звуків (голосних, твердих і м’яких приголосних).
  6. Набори складів графічних моделей, звукових моделей (односкладових, двоскладових, трискладових).
  7. Променеві синтаксичні таблиці для утворення складів, слів.
  8. Сюжетні і предметні малюнки для розвитку мовлення.
  9. Предметні малюнки для словникових слів.
  10. Тексти для додаткового читання.
  11. Словники.
  12. Класна бібліотека.
  13. Індивідуальні дидактичні матеріали учнів (звукові фішки, каси букв, картки для розчитування, зошити для друкування, замальовок)

Природознавство

  1. Набори таблиць
  2. 5-8 кімнатних рослин з чітко виділеними наземними органами (листок, квітка, стебло) таблички з назвами рослин.
  3. Набори для догляду за кімнатними рослинами (лійки, лопатки)
  4. Колекції гірських порід краю.
  5. Гербарії.
  6. Обладнання для проведення дослідницької роботи (пробірки, скло, спиртівки, лупа)  по 5-8 одиниць.
  7. Термометри для вимірювання температури повітря, води, ємкості для води, піску, каменю, грунту.

 


Методист РМК з початкового навчання Свердлик Н.П.


ПОЛОЖЕННЯ ПРО ТВОРЧИЙ ЗВІТ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
 
 Творчий звіт - це одна з варіативних форм атестації вчителів, яка полягає в представленні атестуючим в міжатестаційний період досвіду власної професійної діяльності, що претендує на новизну, оригінальність, ефективність, можливість розширеного використання іншими педагогами. Творчий звіт дозволяє атестуючому комплексно представити результати своєї діяльності у вирішенні актуальних проблем сучасної освіти. Основою творчого звіту є рефлексія, самоаналіз і самооцінка педагогом своєї професійної діяльності. 
Алгоритм підготовки до творчого звіту вчителів
1. Виокремити провідну проблему, яка вирішується педагогом в період, що передує атестації;
2. Проаналізувати отримані результати;
3. Встановити причинно-наслідкові зв'язки між результатами навчання і умовами їх досягнення (застосовуваними педагогічними технологіями, рівнем професіоналізму самого вчителя, матеріально-технічною базою і т.д.);
4. Виявити виниклі суперечності і спроектувати шляхи їх вирішення в наступний період;
5. Оцінити новизну й ефективність діяльності, вплив проробленої роботи на отримання більш високої якості освіти.
Творчий звіт будується на основі: -оригінальних методичних розробок (системи занять, тем навчального курсу, розділів курсу) з демонстраціями, поясненнями, обгрунтуваннями; - методологічного аналізу застосування в освітньому процесі різних форм і методів навчання; -аналізу діяльності по реалізації авторських, модифікованих, експериментальних програм навчання та або виховання; - аналізу своєї діяльності в роботі (або керівництві) творчої групи, постійно діючого семінару, методичного об'єднання, школи передового досвіду і т.д. Зміст творчого звіту визначається напрямом діяльності педагога, поєднується з його темою з самоосвіти, напрямком експериментальної або проектної діяльності і т.п. Титульний аркуш містить загальні відомості про педагога, як то: П.І.Б. аттестуючого, місце роботи і посада, по якій проходить атестацію, стаж роботи на посаді, стаж роботи в освітній установі, наявну кваліфікаційну категорію, категорію, на яку атестується, нагороди і заохочення (якщо є) в міжатестаційний період. У вступі висвітлюються проблеми професійної діяльності, які вирішувалися педагогом в період, що передує атестації. Позначається тема, умови виникнення та становлення досвіду, актуальність і перспективність його розвитку, суперечності, що виникли в процесі професійної діяльності. Педагог виділяє цілі і завдання роботи, визначає теоретичне обгрунтування досвіду (теорії, закони, закономірності, принципи навчання і виховання та ін), розкриває сутність, ефективність і новизну досвіду. У вступі педагог відповідає на питання: - Які проблеми виникали в процесі його професійної діяльності; - Яку стратегію діяльності за рішенням виниклих проблем він визначив; - На який існуючий досвід він спирався у своїй діяльності або можливо розробив свою методику, технологію і пр., що сприяє вирішенню проблем; - В чому суть, ефективність і новизна досвіду педагога; - Яка можливість використання даного досвіду іншими педагогами. Аналітична частина складається з двох розділів: - Аналіз умов досягнення результату для встановлення причинно-наслідкових зв'язків між результатом і умовами педагогічної діяльності; - Аналіз результатів діяльності. В якості умов вибираються: особливості змісту освіти; використовувані педагогом освітні технології, в т.ч. методи навчання, форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, дидактичні засоби; стан матеріально-технічної бази; система управління в освітній установі; організаційні умови; професійна компетентність самого педагога і т.д. При цьому атестуючий вибирає сукупність умов, які більшою мірою вплинули на результат його діяльності. Зміст творчого звіту повинен точно передавати специфіку досвіду педагога, але не бути збором усього використовуваного в професійному досвіді матеріалу. Аналіз результатів діяльності (тобто продуктивність праці) проводиться за підсумками проведеної педагогом психолого-педагогічної діагностики, на основі самостійно обраних критеріїв і показників. В аналітичній частині педагог відповідає на питання: - Що ним використовувалося для досягнення поставлених цілей (методи, прийоми, технології навчання; ресурси освітньої установи тощо); - Яких результатів вдалося досягти. Аналітична частина завершується вичленовування протиріч, проблем, що виникли в цей період. У заключній частині слід зробити загальні висновки про інноваційність власного досвіду, дати оцінку його ефективності, запропонувати рекомендації по дисемінації досвіду своєї діяльності. У заключній частині педагог відповідає на питання: - Чим відрізняється даний досвід, і чим він може бути корисний іншим педагогам; - Кому буде цікавий і корисний даний досвід, хто зможе його застосувати і при яких умовах. У додатках подаються ілюстрації до творчого звіту (за вибором атестуючого), що відображають проблему, над якою працює педагог: -Відеофрагменти уроків, індивідуальних (групових) занять, позакласних заходів тощо; - Демонстрація таблиць, графіків, що свідчать про результативність діяльності; - Пред'явлення всілякого наочного, дидактичного, відео-і фотоматеріалу, створеного педагогом, і т.п. Ілюстративний матеріал є підтвердженням тільки тих фактів, які педагог викладає у своїй роботі. Про результативність професійної діяльності свідчить не обсяг представлених матеріалів, а ступінь відображення в них досвіду роботи педагога. Матеріали творчого звіту подаються в атестаційну комісію за 5 днів до проведення звіту.


 

Методика розрахунку рейтингу учителя початкових класів

(Методичні рекомендації)

 

        Самоосвіта педагогів – важливий фактор успіху. Основна ідея методики розрахунку рейтингу учителя полягає  в тому, підготувати  педагогів до необхідності систематичного самоаналізу педагогічної діяльності та ведення портфоліо. Вивчення вчителем результатів своєї власної навчально-виховної роботи дозволяє визначити шляхи подальшого вдосконалення навчання й виховання учнів. Основні критерії рейтингу вчителів полягають у результативності навчальної та позакласної роботи з предметів, виховної роботи з учнями, батьками,  результативності науково-методичної діяльності, своєчасного виконання доручень.

       Алгоритм підрахунку  результативності роботи учителя

1.Середній бал якості знань учнів з усіх предметів.

2.Результативність науково-методичної роботи :

2.1.Оцінка за участь у професійному конкурсі «Учитель року». Шкільний рівень -1 бал, районний -2 бали, обласний рівень -3 бали.

2.2.Оцінка за подання матеріалів виступів на педрадах, семінарах, конференціях, відкриті уроки. Шкільний рівень -1 бал, районний -2 бали, обласний рівень -3 бали

2.3. Оцінка за подання матеріалів виступів на виставку передових педагогічних технологій. Районний -2 бали, обласний рівень -3 бали

2.4. Оцінка за узагальнення досвіду – 3 бали

2.5.Оцінка за опубліковані  методичні матеріали по 3 бали за публікацію

3.Результативність позакласної роботи:

3.1. Оцінка за призові місця учнів на шкільних конкурсах 1 місце-3 бали,2 місце -2 бали, 3- місце – 1 бал.

3.2.Оцінка за призові місця учнів на районних конкурсах 1 місце-4 бали,2 місце -3 бали, 3- місце –2 бали.

 

3.3 Оцінка за призові місця учнів на обласних конкурсах 1 місце- 10 балів, 2 місце -8 балів, 3- місце –5 балів.

3.4. Оцінка за проведення учителем позакласної роботи у рамках школи – 3 бали, паралелі – 2 бали, класу – 1 бал.

4.Рейтинг учителя в адміністрації:

4.1.Оцінка за оформлення документації до 5 балів.

4.2.Оцінка за дотримання трудової дисципліни від -2 бала до +2 бала.

4.3.Оцінка за санітарний стан класної кімнати від -2 бала до +2 бала.

4.4.Оцінка за відсутність з боку батьків та учнів обґрунтованих  скарг  від -2 бала до +2 бала.

4.5.Оцінка за своєчасне виконання доручень  від -2 бала до +2 бала.

Загальна сума балів підраховується за формулою:

РРВ=СБЯЗ+РНМР+ОПР+РУА

РРВ - результативність роботи вчителя

СБЯЗ – середній бал якості знань з усіх предметів

РНМР – результативність науково-методичної роботи

ОПР – оцінка за позакласну роботу

РУА – рейтинг учителя в адміністрації